Programul Sustinerea Educatiei Nonformale in Scoli (S.E.N.S) aduce in atentia cadrelor didactice, dar si a elevilor, importanta activitatilor nonformale pentru cunoasterea interpersonala, diagnoza grupului unei clase de elevi ( coeziune-dinamica-lidership), trezirea apetitului pentru o viata activa, plina de experiente noi, dinamice si educative. Metoda folosita este animatia socio-educativa, mai precis “intrecerea spaghetti”/”marshmallow challenge”. O sarcina simpla, cu materiale banale, scoate la iveala nu doar spiritul de echipa, abilitatile tehno&design;, indemanarea, dar si capacitatea de a gasi solutii, de a inova, de a aprecia corect dificultatea unei sarcini.
“Dirigentie creativa” este o prima activitate de Sustinere a Educatiei Nonformale in Scoli. O ora de dirigentie se poate transforma intr-un prilej de autocunoastere, prin stimularea creativitatii si a gandirii outside-the-box.
Aşa a fost cazul unui licean care, atras într-un astfel de joc al creativităţii, a ieşit din carapacea din care nu-l scotea nimeni. Purta o glugă, cu fermoar înalt, care îi acoperea jumătate din faţă. Ochii săi erau goliţi de expresie. Transmitea nonverbal mesajul «Eu nu sunt aici, prefăceţi-vă că nu exist». Pe nesimţite, băiatul a fost captivat de munca de echipă. Pe măsură ce proiectul prindea contur, progresul era vizibil. S-a alăturat grupului, s-a integrat în echipă, au muncit împreună, fiecare cu rolul său, lucrând cu atenţie şi concentrare. Dintr-un copil care nu voia să fie băgat în seamă, a devenit din ce în ce mai interesat de idei, de găsirea de soluţii, de crearea acelui proiect. Când lucrarea a fost gata, liceanul era alt om. În doar o oră de curs, adolescentul devenise entuziast, trezit la viaţă, încrezător. Gluga dispăruse.
Rezultatele postate pe pagina noastra de Facebook au atras atentia unei jurnaliste, care a scris un material despre activitatile noastre in Adevarul
Citeste mai mult: adev.ro/ngh70h
Acelasi program a fost evidentiat si in cadrul Zilelor Educatiei Non Formale (ZEN). S-a desfasurat cu sprijinul voluntarilor din comunitate in unitati de invatamant din Constanta si Navodari, care si-au adus aportul la buna desfasurare a activitatilor si au tras concluzii privind diferenta de atitudine fata de implicarea in sarcina a elevilor in functie de tipul de unitate scolara.